IDEA

Zaczęło się w najmniejszej i najzimniejszej sali Instytutu Dziennikarstwa UJ. Było tam może z 7 osób. Skończyło się w największej i najnowocześniejszej auli w Krakowie z 1200 osobami na widowni.
Studenckie Nagrody Dziennikarskie - MediaTory to plebiscyt, w którym studenci dziennikarstwa doceniają swoje autorytety. Dzięki Plebiscytowi przyszli dziennikarze z całej Polski mają szansę nagrodzić tych ludzi mediów, którzy kierują medialną lokomotywę na najwłaściwsze - z punktu widzenia przyszłego redaktora - tory. Przyznając MediaTory chcemy pokazać, jak ważne dla osób dopiero wkraczających do medialnego świata są rzetelność, profesjonalizm i najwyższe standardy.


REGULAMIN PLEBISCYTU
13

edycji

9

kategorii

120

statuetek

23

uczelnie

36

członków zespołu

589

nominowanych

10000

studentów

60

partnerów

HISTORIA

  • 2007 Pierwsza gala

    Na 3 dni przed rozpoczęciem odkryliśmy literówkę w nazwisku na statuetce jednego z laureatów, a w trakcie okazało się, że oświetlenie sali nie byłoby jednak takim złym pomysłem.
  • 2010 Zmiany w kategorii AuTORytet

    Po raz pierwszy przyznaliśmy statuetkę nie za osiągnięcia w ostatnim roku akademickim, ale za całokształt pracy dziennikarskiej. Zrezygnowaliśmy także z nominacji w tej kategorii.
  • 2011 Pożegnanie z kategorią PromoTOR

    PromoTOR to kategoria, w której nagradzaliśmy za ukazywanie nowej, internetowej twarzy dziennikarstwa. Uznaliśmy, że Internet stał się naturalnym miejscem pracy dziennikarzy i rozwoju mediów, dlatego dzieła w nim publikowane z powodzeniem mogą być brane pod uwagę w pozostałych kategoriach.
  • 2014Zmiana identyfikacji

    Wprowadziliśmy zmiany w oprawie graficznej i w formie logotypu.
  • 2016Jubileusz

    Frekwencja przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania, a skala wydarzenia wciąż robi na nas wrażenie.

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Podczas 8. Gali Finałowej Plebiscytu MediaTory - Studenckie Nagrody Dziennikarskie Stowarzyszenie MediaTory po raz pierwszy zaprezentowało nowy logotyp przedsięwzięcia. Odświeżona identyfikacja wizualna jest efektem zmian, jakie zaszły w Plebiscycie od początku jego istnienia, czyli od 2007 roku.

- Plebiscyt MediaTory to inicjatywa ludzi młodych i pełnych energii, idących z duchem czasu. Choć identyfikacja wizualna opracowana w 2007 roku zdążyła stać się rozpoznawalna, zupełnie nie oddaje już obecnego ducha marki – wyjaśnia Izabela Mikruta-Smółka, Prezes Stowarzyszenia MediaTory. – Nasz nowy logotyp idealnie oddaje główne cechy MediaTorów - z jednej strony profesjonalizm, najwyższa jakość, z drugiej - studencki charakter, brak pokory i niezależność.

Nową identyfikację wizualną Plebiscytu MediaTory opracowało Clou Studio.

Zmieniona identyfikacja wizualna zakłada odważniejszą kolorystykę materiałów graficznych. Kolory w logo będą zmieniane każdego roku, aby pasowały do kolorystyki wykorzystywanej podczas danej edycji. Razem z logotypem zmieniła się również statuetka, którą co roku studenci przyznają najlepszym dziennikarzom.

Zarówno na statuetce, jak i w logotypie oraz sygnecie, powtarzającym się motywem są strzałki. Nawiązują one do myśli przewodniej Plebiscytu, czyli docenianiu tych dziennikarzy, którzy swoją pracą kierują media na właściwe tory oraz wskazują młodym ludziom ich przyszłą drogę zawodową.